Friday, April 2, 2010

SALAM...HELLO BEBEH!....
TAKDE APA ARR NAK KUTUK N CITE PUN PADA U ALL KALI NIH. EH RASE SELAMA NIE PUN XDE KUTUK PUN, KAN JUST STORY MORY JE....HEHEHE....
APA PUN ENTRY NIE JUST NAK TYE KORANG YG TGK N RAJIN JE...... UTK KONGSI NGAN KORANG....

Cinta tak mesti BERSATU lalu untuk apa kita BERCINTA???

Apa pendapat korang la pasal penyataan tersebut???

2 comments:

  1. Beb

    pada aku CINTA is sumthing miracle

    to express feelings
    to share sumthing
    to feel d growing
    to create happiness

    M.I.R.A.C.L.E!!!!

    dats y, in general kita ada :

    CINTA pada ALLAH
    CINTA pada FAMILY
    CINTA pada HUSBAND/TUNANG
    CINTA pada KAWAN2

    dat is where u put ur feelings 2 grow along
    barulah kau akan rasa life kau FULL of LUV!!!

    n pada aku x semestinya utk dptkan CINTA, kau kna bersatu..CINTA terlalu subjektif. By juz put urself closer (to one another) pun kau dah boleh rs cinta kan. X perlu smpi bersatu. dats my opinion la.

    ReplyDelete
  2. beb,

    for me..CINTA itu terlalu subjektif..cinta merupakan satu perasaan yg indah wujud dlm jiwa seseorg. Tanpa cinta hidup ini bagai tiada makna. Cinta yg suci adalah hanya kerana Allah.

    Agree with Zeera...cinta kpd Allah, cinta kpd Rasul dan cinta sesama makhluk di muka bumi ini. Betul cinta tak semestinya bersatu. Tetapi, dgn rasa cinta yg ada akan menyatukan kita w/p bkn pd zahirnya. Sama juga spt kita mencintai kedua ibubapa kita, andainya mereka sudah tiada lg di dunia ini, adakah kita akan berhenti menyintai mereka?? Sudah pasti tidak kan..So, thats the point, cinta tdk semestinya bersatu. Bak kata org, cinta pd bunga ia akan layu, cinta pd manusia ia akan mati, cinta pd Allah kekal abadi.

    Last but not least, khas utk kau BEB :

    "Sesiapa yg berkahwin sesungguhnya dia telah menyempurnakan separuh dari agamanya, maka bertakwalah ia pada separuh yg lain.." Hadith Riwayat Al-Tabrani Fil-Ausath.

    Do remember; "Madu jgn terus ditelan, hempedu jgn terus dibuang, kerana disebalik manis dan pahit itu, mungkin ada racun dan penawar yg tersembunyi"

    ReplyDelete