Wednesday, October 19, 2011

PeNgAlAmAN yG dNaNtIkAn

3 Ogos 2011 bersamaan 3 Ramadhan 1432H

Punye la lama..br nak post tp xpe aku nak post gaks dr dok dlm draf lelama,nti lg lemau.hehehe...

Alhamdulillah...semuanya selamat. Entry sebelum nie aku dah perkenalkan ahli baru dlm family aku. so ckrg aku nak cite pasal pgalamn aku saat ketikanye aku nak jumpe si comel Aryan nie. Pengalaman br nie pastinya indah dan dinanti-ntikan bg pasangan mcm aku nie...almaklumla..1st bby, mcm2 difikirkan, excited pun ade..ye la xsabar nak jpe si comel nie..tentu geng2 seangkatan (mber2 opismate yg mgandung ms nie) pun rasa mcm 2....

So bile mencapai umur kandungan 9bln, aku dah merisik2 pd 2 3org rakan yg terdekat mgenai pengalaman diorg pasal tanda2 nak bersalin n masa deliver, even misi yg selalu aku g check up 2 dah bgth, nak jgk tye pengalaman org..hehehe... Ade yg normal n ade yg ceaser..so dah semestinya aku berharap dpt melahirkan secara normal, org ckp secara normal senang nak jga, dan ade jgk yg kate ceaser senang tp ape pun sebenarnye 2 tpulang pada pengalaman masing2. Pada aku semestinya nak semuanya selamat...

Seperti date yang dijangkakan si comel Aryan bakal lahir pd 3 Ogos 2011 bersamaan 3 Ramadhan, on date 2 aku septtnye ade check up dccbkan bby masih blom nak keluar. Mlm sblom 2 aku dah semmgnye berniat xnak berpose kerana 2 hr seblom 2, aku telah berjaya menghabiskan pose. Alhamdulillah si kecil dlm perut x meragam, cuma kadang2 suka mengeras. Aku pun tidak pasti diccbkan ape tp aku rase x memudaratkan aku n bby,so pose je la. Berbalik pd cite nak bersalin td, pd awl pg 2 agk-agk dlm kul 4.30 pg aku dah rase sakit ckit2 tp xbpe kerap la n bgth pd my huband,dia mencadangkan nti trus g hospital x perlu g klinik check up. Jam 8.30pg di hospital, doktor cek bukaan.. hanye buka dlm 1cm je, so aku blh blk umah lg. Husband suruh rehat n xperlu g opis,so sampai umah aku memaklumkan kat office-mate yg aku EL n ape lg terus sambung tido, hehehehe..............Dalam lena diulit mimpi tetiba plk terasa nak menunaikan hajat kecil, so aku bgn la....tetiba aku dah rase kluar lendir yg bercampur darah, dah mjadi tanda tye..nie tanda2 dah nak bersalin ke??? OMG,aku bgth kat hubby,"dia tye sakit yg kerap x?"..maksudnye contration ke?? yg dlm 5min sx 2 ke???? jap..jap...,bior aku bertenang n rase dl,OK sah..mmg 5min sx.....Ape lg bgegas g hospital la..masa nie punye la menggelabah taik itik,hehehe.... Almaklumla 1st time experience, nasib hospital bhampiran umah, bape minit je dah smpi...

Di hospital klau xsilap dlm kul 11.45pg, misi cek bukaan, sx br 2cm je n masih awl lg utk bersalinnye, aku diletakkan diruang mnunggu(aku xpasti dpanggil ruang ape sbenarnye), bile dah rse sakit amat sgt, ape lg aku terus pgl doktor..doktor cek bukaan dah 7-8cm, msa nie aku pun xpasti la dlm jam bape, aku di tolak masuk ke labour room, husband aku pun dipanggil di ruang menunggu, so ape lg aku pun berusaha la disamping husband disebelah, memberi semangat (chayok..chayok...hehehe)

Alhamdulillah, jam 4.55ptg si comel Aryan selamat dilahirkan. Disaat doktor meletakkan Aryan atas badan aku dgn blumuran darah, aku merasa sungguh shadu n sayu, lupa segala keperitan yg dilalui dan sedang lalui. Lepas 2 br la misi 2 dtg ambil si comel nie utk dibersihkan, kemudian di azankan..

Oh..indahnya menjdi seorg ibu..cehhh..cehhh...cehhhh   ;) LUV U MAK(Khuzaimah Bt Muhammad)

No comments:

Post a Comment